23.9.2011

Viikko

Pojan syntymäpäivä on 10 päivän päästä. Tuntuu jotenkin hassulta. Missä vaiheessa se kasvoi noin isoksi? 3 vuotta. Millaset synttärit Pojalla oli viime vuonna? Millainen kakku? Yhtään kuvaa ei taida olla ja muistikuvatkin on hatarat :/ Tänä vuonna otan paljon kuvia!
olen suunnittelijaluonne ja se näkyy eniten rahankäytössä ja juhlien järjestämisessä tai ylipäätänsä organisoinnissa. teen pitkin kuuta budjetteja ja rahankäyttösuunnitelmia (sillä mulla onkin varaa ostella). Mulla ei ole kyllä hajuakaan, mistä olen kyseisen tavan saanut/oppinut, koska kukaan tuttuni ei tee samalla tavalla.
Ylläoleva kuva on muuten tämänpäivän ostoksistani. Kaikki lasten juhlatarvikkeet olivat Skanssin Suomalaisessa -50%
Mulle tulee aina välillä prinsessakausia. Ei, en pistä kruunua päähän ja vilkuttele ihmisille auton ikkunasta. pyydän isääni tai veljeäni tekemään kaikki "miehiset jutut". Esim jos jompi kumpi heistä on meillä, saatan pyytää häntä vaihtamaan nopeasti lampun tai muuta vastaavaa. Eihän se nyt ole kuolemanvakava asia, mutta mua ärsyttää tää tapa koska osaisin tehdä asian itsekkin. Yllä on taas yhden prinsessakauden loppu, nimittäin vaatekaappiin laitettu uusi vaatetanko. Häpeäkseni voin tunnustaa olleeni itsestäni ylpeä asennettuani sen, vaikka ton pitäis olla ihan itsestään selvä asia...
Tangon jälkeen tarvittiin hengaareita. IKEAsta Pojalle värikkäitä lasten hengaareita ja äidille saman sarjan mustia aikuisten hengaareita.
Ja mitä siitä tuli? Toteutettu unelma, eli siisti ja käytännöllinen vaatekaappi pojalle. olen aina vihannut viikkaamista ja tämä vaatekaappi minimoi vaivan plus Pojan on helpompi valita ja ottaa vaatteet itse. On ihana sanoa Pojalle aamulla "Käy aamupissillä ja käy valkkaamassa vaatteet." ja hetken päästä todeta Pojan olevan pukeissa. Musta on myös hauska seurata Pojan vaatemakua. Toistaiseksi näyttää aika samalta kuin äidin, eli ne samat paidat (=marimekot ja uusretrot) ovat koko ajan käytössä.
Mun piti viikonloppuna lukea tenttiin, joten aloin saattamaan loppuun kaikkia keskenjääneitä hommia. Yksi niistä oli tuo kuulamppu, joka on pyörinyt meillä muutosta lähtien (eli yli vuoden!). Nyt se pääsi paikalleen Pojan lukulampuksi.
Viimeinen kuva. Kyseessä on mun uusi viljelmäni keittiön ikkunalaudalla (jep, mulla on taas viljelykausi). Vasemmalla on pihalta pelastetut paprikat, joissa on tosi pieniä raakileita. Keskellä se kukkapenkistä pelastettu tomaatti ja oikealla pitkän harkinnan jälkeen ostettu minisitruspuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Risut, ruusut, kysymykset.... Kaikki ovat tervetulleita!